Extras din ”REGULAMENT de Organizare şi Funcţionare al Aparatului de Specialitate al Primarului municipiului Giurgiu”
Art. 45. Biroul Buget are următoarele atribuţii principale:
-
Elaborarea proiectului bugetului local şi a rectificărilor acestuia:
-
Elaborează proiectul bugetului local în baza propunerilor celorlalte compartimente funcţionale şi Direcţiile cu personalitate juridică, având în vedere necesitatea, oportunitatea şi baza legală a cheltuielilor, justa dimensionare a cheltuielilor bugetare, creşterea eficienţei în utilizarea fondurilor.
-
Verifică şi analizează legalitatea, necesitatea şi oportunitatea propunerilor de eşalonare sau modificare a bugetului local şi întocmeşte documentaţiile necesare, pe care le supune aprobării primarului sau Consiliului local, potrivit competenţelor legale cu privire la:
-
repartizarea trimestrială a veniturilor şi cheltuielilor bugetului local;
-
utilizarea fondurilor de rezervă la dispoziţia Consiliului local, precum şi majorarea acestora în condiţiile legii;
-
utilizarea în condiţiile legii a veniturilor proprii peste cele planificate;
-
virările de credite bugetare.
-
Verifică şi analizează proiectele bugetelor de venituri şi cheltuieli ale instituţiilor şi serviciilor publice din subordonarea Consiliului local şi face propuneri corespunzătoare, primarului.
-
Întocmeşte pe baza necesarului, lucrările cu privire la aprobarea proiectului de buget centralizat cu împărţirea, pe capitol , subcapitol articol, şi repartizarea pe trimestre.
-
Comunică serviciilor de specialitate şi instituţiilor subordonate consiliului local bugetul aprobat.
-
Urmărirea şi raportarea execuţiei bugetului local în conformitate cu prevederile legale
-
Încadrarea strictă a cheltuielilor în prevederile bugetelor de venituri şi cheltuieli, precum şi evidenţa decontărilor cu debitorii şi credit
-
Întocmeşte lunar deschiderea de credite bugetare pentru fiecare capitol bugetar.
-
Întocmeşte şi transmite A.J.F.P. Giurgiu Situaţiile Financiare, Contul de execuţie, centralizat, Anexele prevăzute de lege, Bilanţul centralizat .
-
Întocmeşte şi prezintă spre aprobare Consiliului local, contul de execuţie bugetară, trimestrial şi anual;
-
Asigură şi răspunde de exercitarea în condiţiile legii a controlului financiar preventiv;
-
Asigură întocmirea decontului de T.V.A. , şi evidenţa sintetică încasării din chirii, concesiuni şi vânzări;
-
Asigură alimentarea cu mijloace băneşti (dispoziţii bugetare sau OP) precum şi evidenţa angajamentelor pe capitole bugetare.
-
Verifică şi vizează documentele generate de personalul din subordine.
-
Prelucrarea personalului din cadrul birolui Buget cu noile prevederi legislative.
Actualizat in - 12.09.2017, la ora 13:23; de catre: prim_giurgiu